Store producenter kæmper om at blive din e-bogsfavorit

Der er ikke så mange penge i at sælge e-bøger i sig selv. Men der er mange penge at hente på at fange brugeren i et økosystem, hvor der ikke alene købes e-bøger, men også andre ydelser. Det er modsætningen til fx blot at købe én e-bog hos Saxo.com, som mange danskere gør i dag.
ebogDerfor kæmper nogle af verdens største firmaer lige nu for at få din gunst, når du skal ud at købe en af de populære e-bogslæsere som fx Amazons Kindle (og ikke en tablet-computer som en Apple iPad, der ikke just hjælper dine øjne på sigt i modsætning til e-ink på en Kindle).
Det er blandt andre førnævnte Apple, der med deres iPad og øvrige økosystem med iTunes og andre programmer, der forsøger at fange dig ind. Det samme gør, især i USA, Amazon, der med deres Kindle var en af de første på markedet. Men også Google er ved at melde sig ind i kampen ved at lade deres Android-styresystem understøtte muligheden for e-bøger.
Hvem vinderen bliver, er ikke til at sige. Verdens magtfulde firmaer er lige nu oppe at slås mod hinanden for, at det bliver lige netop dig, der vælger dem. Spørgsmålet er blot – hvilken enhed sidder du med lige nu?