Hvordan får jeg kalorier nok til at ruste min krop til en periode med træning?

Inden en periode med meget hård træning og opbygning af muskler, der er det, som vi tidligere har været inde på, en rigtig god ide at tage en del på i vægt, så kroppen har noget at tære af, når perioden med træning først for alvor sætter ind. Når man snakker om, hvilken vægt en person har, kan man faktisk tale om, at det er et matematisk regnestykke, vi er ude i. Ens vægt er summen af de kalorier, man indtager kontra de kalorier, man forbrænder. Og for at tage på i vægt, skal man altså have et overskud af kalorier som man indtager i forhold til de kalorier, som man forbrænder. Ellers går regnestykket i nul, og så hverken stiger eller faldet man i vægt. Hvis man så modsat set spiser færre kalorier, end man forbrænder, så er det altså helt umuligt at tage på i vægt. Så vil man automatisk tabe sig. En måde at sikre sig, at få ekstra kalorier ind i kroppen på, er ved at gøre brug af Weight Gainer. Læs mere om Weight Gainer her.

Regnskabet med kalorier

Nu ved du så lidt mere om kalorier og omkring regnskabet med kalorier. Hvis du helt konkret gerne vil se nærmere på, hvordan dette regnskab ser ud for dig, så kan du faktisk gøre dette nogenlunde. Du skal så begynde at få en fornemmelse af, hvor mange kalorier, du forbrænder i løbet af en dag, og ligeledes, hvor mange kalorier, du indtager. Du kan finde ud af ret præcist, hvor mange kalorier, du indtager, ved at begynde at læse, hvor mange kalorier der er i de produkter, du spiser. Dette finder du info om på varedeklarationerne på den mad, du køber.